BM | EN
Fungsi Bahagian

Bahagian Pentadbiran dan Kewangan

Carta Organisasi

Seksyen Sumber Manusia
Seksyen Kewangan Aset
Seksyen ICT & Perolehan
Seksyen Integriti & Pentadbiran
Unit Pentadbiran
  • Menguruskan semua urusan Perkhidmatan Pegawai,
  • Menguruskan Hal-hal Perjawatan, HRMIS, Latihan dan Kebajikan Pegawai /Kakitangan jabatan,
  • Menguruskan urusan prestasi dan tatatertib,
  • Menguruskan urusan surat-menyurat, Pengurusan Fail dan Dokumen,
  • Bertanggungjawab terhadap keselamatan Pejabat,
  • Menguruskan majlis-majlis peringkat jabatan/Negeri,
  • Menguruskan perkhidmatan keselamatan berpakaian seragam tanpa senjata di Ibu Pejabat dan
  • Menguruskan kerja-kerja pembersihan bangunan /penyelenggaraan Landskap di Ibu Pejabat.
Unit Kewangan
  • Menyelaraskan dan mengurus semua Urusan pembelian barang-barang dan perkhidmatan jabatan,
  • Menyelaras rekod-rekod pengurusan stor jabatan, penyediaan anggaran belanjawan mengurus tahunan dan perkara-perkara lain yang bersangkutan,
  • Menguruskan bayaran gaji, elaun, KWSP, bil-bil dan lain-lain,
  • Menguruskan kewangan Am, Panjar Wang Runcit, Waran tiket, permohonan pinjaman kenderaan dan komputer,
  • Menguruskan hal ehwal berkaitan kewangan pentadbiran pejabat di daerah-daerah, pengurusan aset dan
  • Mengemaskini rekod-rekod Aset Inventori.
Dikemaskini: 27 Mar 2025, 01:59 pm - editor | 952 capaian
Skip to content